• RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin

Selasa, 20 November 2012

THE PRESENT PROGRESSIVE



S+To be+Verb-Ing
1)      My Father is repairing his car
Ayah saya sedang memperbaiki mobilnya
2)      Iam playing guitar
Aku sedang bermain gitar
3)      She is cooking chicken
Dia sedang memasak ayam
4)      You are reading my blog
Kami sedang membaca blog saya
5)      They are playing football now
Mereka sedang main sepakbola sekarang
6)      My mother is going to traveling to Makassar
Ibu sedang dalam perjalanan ke Makassar
7)      Iam sitting down, because Iam tired
Saya sedang duduk, karen saya lelah.
8)      He is listening to the music now
Dia sedang mendengarkan musik sekarang
9)      She is reading a book
Dia sedang membaca buku
10)  Rani is living in Manado
Rani tinggal di Manado

THE PRESENT PROGRESSIVE



S+To be+Verb-Ing
1)      My Father is repairing his car
Ayah saya sedang memperbaiki mobilnya
2)      Iam playing guitar
Aku sedang bermain gitar
3)      She is cooking chicken
Dia sedang memasak ayam
4)      You are reading my blog
Kami sedang membaca blog saya
5)      They are playing football now
Mereka sedang main sepakbola sekarang
6)      My mother is going to traveling to Makassar
Ibu sedang dalam perjalanan ke Makassar
7)      Iam sitting down, because Iam tired
Saya sedang duduk, karen saya lelah.
8)      He is listening to the music now
Dia sedang mendengarkan musik sekarang
9)      She is reading a book
Dia sedang membaca buku
10)  Rani is living in Manado
Rani tinggal di Manado